Jag måste träna på att äta!

Jag läser och läser om Leangains och jag har ingen aning om hur jag ska lyckas få i mig den enorma lunchen jag har räknat ut att jag behöver äta. Förhoppnigsvis hjälper 16 timmar fasta till på traven. Ett halv kilo käk… Men å andra sidan, sett ur den här vinkeln är det inte konstigt att jag inte går upp i vikt. Jag måste träna på att äta!

För övrigt vill jag bli tränad av Martin Berkhan.

Mot toppformen!

***

, , , , , , , ,

4 svar till “Jag måste träna på att äta!

  1. Ett ganska vanligt problem faktiskt 😉

    Ett tips är att hitta saker som inenhåller mer kalorier och som du har lätt att få i dig, kompletera med lite flytande kalorier (mixa en prottedrink med lite gott i, som brukar vara motsatsen till vad man rekommenderar;) ).

    Ett annat tips är att sprida ut intaget lite mer, prova med 4 mål istället för 2-3, beroende på om du nu inte redan gör det. Lycka till!

    • Att trycka ner 5 av 600g gick bra. Sparar det sista till lunch 2. Jag äter 3 gånger. Hade gärna ätit 4. Problemet är att jag bara kan äta en gång när jag jobbar = sista målet för dagen så jag har bara ca 3 timmar på mig för lunch 1 + 2. Samma med kcal och protein. Räknar middagen på allt från 5-600kcal beroende på maten, vilket inte är något jag styr över, äter det som serveras och det är lättare att äta mindre då än mycket. Alltså måste jag få i mig – under träningsdag – 2500kcal på 3 timmar. Är redan på proteindrinken under lunch 2. Jag får helt enkelt jobba på det och töja lite på magsäcken. Deffdagarna är definitivt lättare ;P

      Tack för tipset!

Lämna en kommentar