Måndagsträning på söndagen – pass B

Så, jag gnällde igång på att SATS Huddinge är stängt på fredag pga midsommar. Dom kunde väl iallafall haft öppet halvdag? Nåväl, istället för att lägga energi på det drog jag igång min träningsvecka på söndagen och kör det här veckan alltså söndag, tisdag, torsdag. Det funkar det med. Det blir 3 dagars vila över helgen – sen är det även S E M E S T E R! Men ingen muskelvila för det inte.

Söndagens pass:
Knäböj 85kg 5×5 (inkl uppv 545kg)
Axelpress 42,5kg 5×5 (inkl uppv 272kg)
Chins +3kg 5×5 (+15kg)
Marklyft 90kg 1×5 (inkl uppv 610kg)

Körde inte den excentriska delen av marklyftet utan bara draget, sen släppte jag stången för omgrepp och nytt drag. Det känns som att det är lite för riskabelt att lägga ner de tunga vikterna – skaderisken ökar dramatiskt. Så from now är det upp släpp upp släpp upp släpp som gäller. Fina fisken. Kommer även byta ut rodden i pass A mot styrkevändningar. Jag kan inte ro med ordentlig teknik och övningen stör mig mer än den bygger så därför byter jag ut den. En stund eller för alltid – det visar sig. Chinsen är med och bygger rygg också, så jag tror inte ryggen kommer lacka efter. Kommer även ändra lite i matschemat. Det blev – trots att jag inte trodde det – lite för mycket pyssel med alla mellanliggande måltider. Kör på tre stora istället.

Under en träningsdag:
10.00 eller 5-15 minuter pre-workout: 10 g BCAA
10.00-12: Träning + promenad
12-13: Efter tärningsmåltid.
14-15 : Andra lunch
19-20: Middag – sista målet före fasta

Vilodag:
10-12: Promenad
12-13: Lunch
14-15 : Andra lunch
19-20: Middag – sista målet före fasta

Ska även fortsätta läsa på mer om leangains så att allt blir rätt och riktigt. Sen är det bara att fortsätta mot toppformen!

***

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

