Något stämde inte riktigt… – Bänkpass

…under dagens bänkpass. Jag kan inte sätta fingret på vad det var. Det blev en hel del fusk i den tunga pressen, jag fick aldrig riktigt till markeringarna i botten utan det kändes som att jag fuskade var och varannan rep. Det var lite tungt också. Jag undrar om det var axelpisket sen i måndags.. I övrigt blev det bra med volym idag med. Kortade upp dipsen med ett helt set – mäkta nöjd!

Igår somnade jag spontant vid 12, riktigt trött. Jag vaknade före klockan imorse, fortfaranfe trött, men bestämde att jag hade sovit klart (nästan 8 timmar) så det blev ett tidigt pass idag. Klockan 9 var jag där och det var nästan ingen annan! Han handla och lämna tillbaks böcker och ändå komma ut på skogspromenad samma tid som vanligt. Jag önskar att jag var morgonmänniska! Men jag kämpar på med den konverteringen.

Bänkpress 72,5kg (pb?) 1×1 65kg 4 4 3 4 4
Bänk med fötterna i luften 47,5kg 1×8 42,5kg 1×10 37,5kg 1×12
Hantelpress 18kg 1×8 16kg 1×10 14kg 1×12
Dips (50r så många set som behövs) 10 8 7 7 6 6 6 = 50rep 7set
Smalbänk 30kg 1×8 25kg 1×10 20kg 1×12
Repdrag över huvud 13,5kg 1×8 11kg 1×10 8,5kg 1×12

Idag blev inte triccarna lika piskade som sist, trots ökade vikter. Avslutade med dropset flyes i kabel.

Bra läsning: 9 Hardgainer Training Myths by Jason Ferruggia

Mot toppformen!

Kommentera

