Välförtjänt sovmorgon – marklyftdag

Äntligen fick vi en välbehövlig sovmorgon jag och kalven. Helgen har varit intensiv med jobb och kalvkörning fram och tillbaks före och efter jobb. Tack mina fina vänner för hjälpen med kalvpass under mina jobbhelger!

Imorse (11) när jag vaknade kändes ländryggen alldeles öm i mjukdelarna, som kvarhängd träningsvärk. Jag vägrade acceptera det och åkte till gymet efter några lugna timmar ändå. Efter olympiska frontböj var ryggen uppvärmd och skön och marklyften var inga problem alls. Kände mig allmänt stark och pigg under hela passet och allt gick som det var tänkt. Jag klämde en rep mer än jag hade planerat på skivstångscurlsen, ökade upp lite på värmet på frontböjen. I övrigt inget anmärkningsvärt.


Passet i vikt

Olympiska frontböj 45kg 1×10 40kg 2×10
Marklyft 90kg 5×6
Sumomarklyft 60kg 3×10
Bicepscurls (ff) 32,5kg 3-4-3-4-3

Mitt defaultläge är 90 minuter skogspromenad och det blev det så även idag efter att jag storhandlat hem käk och kvarg. Det var skönt att komma ut i skogen igen efter helgen, då blir det mycket promenader med rullstol men mindre mängd skog.

Nu är det dags för vila, spikmatta, jelly beans och stickningen.
Mot toppformen!

Kommentera

