Sviterna efter gårdagens C-pass

Jag drar ner en whey-shake med extra ägg och standardmjölk till frukost samtidigt som jag försöker ladda upp inför dagens gigantpass på jobbet. Träningsvärken i baksida lår idag är verkligen inte rolig. Jag har inte kört böjpass på två (eller tre?) veckor och det känns. Jag sänkte vikten på böjen igår och körde 6or istället för 1or, av rena egoboost-skäl. Jag behöver klara av vikterna rakt av ibland. Plus att jag kände att det är bättre att köra på lite lägre såhär efter några veckor utan böjträning. Benen kändes riktigt fräscha igår iallafall. Inga problem med böjen och det var inte förrän i sista setet det kändes lite tyngre. Hoppade benpressen igår, båda maskinerna var upptagna och jag orkade inte vänta. Pressen är ändå inte en huvudingrediens i passet och såhär dagen efter är jag glad att jag hoppade över det. Jag ska ändå springa bredvid en häst i en timme idag.

Passet i vikt
Styrkeböj 80kg 5×6
Raka marklyft 50kg 3×10
Dips 5×8
Maghjulet på knä 1×15

Jag tränar som bekant inte magen som enskild muskelgrupp. Den får så mycket stryk under tunga pass ändå som stabilisator. Dock drar jag ur den med nästan till failure med maghjulet efter C-passet bara därför att. Jag kommer stanna på veckans vikter tills operationen. Kanske höja något bara för att jag kan. Men inga enorma styrkesatsningar nu. Mer underhållsträning (förutom chins, dips och bänk).

Jag är sugen på att löpträna. Jag är sugen på att börja styrkelyfta seriöst, alltså ordentligt med teknikträning på klubb och kanske någon amatörtävling någon gång – och med det medföljande ordentliga träningsupplägg och styrkeökningar. Jag är sugen på att deffa. Och jag är sugen på att få tag i en PT som kan sparka på mig. Eller iallafall ha någon att bolla idéer med och få lite pepp av. Men allt detta får vänta tills efter operationerna. SATS-kortet kommer vara fryst hela november och jag kommer ha så förbannat ont i kroppen när jag väl får komma tillbaks. Dagens träningsvärk är bara ett smakprov.

Mot toppformen!

Kommentera

