Ordentligt skönt pass utan förkylning – bänkdag

Idag blev det ett riktigt skönt gympass med fitnessfive bänkpress och chins som prio plus några ass-övningar.

Det var riktigt skönt att köra igenom kroppen. Det kändes dels att jag varit sjuk men samtidigt kändes det rakt igenom att förkylningen är helt borta.

Jag fick upp ordentligt pump i bröstet. Jag får betydligt mer pump, träningsvärk och tillväxt genom få tunga reps än att köra igenom varje muskel i tjugo olika vinklar. Jag kör 4, eller max 5 övningar per träningsdag. Jag gillar att lyckas hålla fokus hela passet och veta precis vad jag ska göra hur.

Hur som, dagens i vikt:
Bänkpress 65kg 3-4-3-2-3
Chins 5-6-5-6-5
Axelpress 35kg 10-10-8
Skivstångsrodd 35kg 3×10
Smalbänk 30kg 3×10

Jag tränade faktiskt i måndags med. Fast då med förkylning i kroppen och på håret med tiden innan det stängde. Tog av 10kg på marklyften då förkylningen fortfarande hängde i kroppen.

Måndag i vikt
Lätta frontböj 40kg 3×10
Marklyft 90kg 5×6
Sumomark 60kg 3×10
Skivstångscurl 32,5kg 4-3-4-3-2

Inbjudan till Kungsholmen runt 2013 har ramlat ner och jag är fruktansvärt sugen på att börja springa. Bara lite till nu. 4 veckor till operation och sjukskrivning. Sen jäklar!

Mot toppformen!

Kommentera

