Det värsta passet sen urminnes tider – marklyftdag

Ja vad kan jag säga. Jag har varit förkyld och matt hela helgen, tränade inte i fredags av olika anledningar och tänkte att jag fasiken skulle göra det idag ändå för att inte ligga av helt. Tog mig iväg, absolut opepp, oinspirerad och omotiverad. Började med fronböj som kändes bra. Värmde för marklyft, vilket också kändes bra. Väggen kom när jag lastade på en hundring och började dra smala mark. Jag fixade två set sen var hjärtklappningen så hård att jag la av. Svetten sprutade och huvudet var närmre svart än vitt. Körde tre set sumomark vilka kändes bra. Sen hängde jag av och gick hem. Jag får vara nöjd med att jag tog mig dit.

Passet i vikt
Frontböj 40kg 3×10
Matklyft 100kg 2×5
Sumomark 60kg 3×10

Kommentera

