Kvällsträning – marklyftdag

Jag orkade inte ta mig iväg till gymet på förmiddagen. Istället tog vi en två timmars promenad med pyssel runt sjö. Jag var avig och trött och det känns i kroppen att jag är inne på sista veckan före nästa spruta. Det ska bli skönt att gå till vc på torsdag och skjuta i lite ork och livslust i kroppen.

Tog i vilket fall med mig träningskläder till jobbet. Tänkte att jag har iallafall 45 min på mig och får köra det viktigaste – marklyft och stångcurl – om tiden inte håller. Körde på från djupa frontböj (jag hade inte tillgång till stället från början så det fick bli lätta frontböj istället för olympiska). Gick på marklyften och körde igenom tänkt serie. Förortsungar som kallade tjejer hora hjälpte mig få upp den sista hundringen.

Tänkte superseta sumomarken med curlen men körde dom en och en och hade gott om tid.

Passet i vikt
Frontböj 40kg 10-10-10
Marklyft 100kg 6-5-5-5-5
Sumomark 60kg 10-10-10
Skivstångscurl (ff) 32,5kg 3-2-3-2-3

Över lag nöjd. Nu ska jag läsa, pyssla och äta medan Skorpan letar mat gömd i hela huset.

Mot toppformen!

***

Sport, träning, styrkelyft, styrketräning, fitness five

Kommentera

