Påminnande ledbandsskada – vilodag

Jag hopade över ett dike för några år sedan. Det small rejält när jag landade på högerfoten och den blev lika blå som tjock. Knölen på utsidan av foten är fortfarande enorm och jag kan inte annat än konstatera att det var ett ledband som small och har fått läka ihop (o)fint på egen hand.

Det är fortfarande stelt på mornarna och när jag ska ta de första stegen efter vila, men det har inte varit mer än så. Jag har känt av det någon gång vid tunga böj, mrn inte heller mer än just känt av.

Sen igår kväll kan jag knappt stödja på foten, av någon anledning. Det gör bara riktigt ont utan att jag gjort något. Igår var vilodag och det ör senast i måndags jag belastade hårt med marklyft. För skogspromenader tycker jag inte räknas som hård belastning.

Hur som helst tar jag en dags vila. Det är böjdag med tunga benböj och det känns dumt att gå in i det med en fot som knappt håller att stå på. Jag vet med mig att jag inte bara kör halvhårt, och även om jag skulle det kan det vara dumt.

Så idag får bli en vilodag varesig jag vill eller inte. Prio just nu är bröstpasset i vilket fall så jag gråter inga enorma tårar.

Träna förståndigt mot toppformen!

***

, , , ,

Kommentera

