Jag köpte en ny leksak – bänkpressdag

Det var segt att komma upp idag, som vanligt nu för tiden. Jag vet inte vad som hände men plötsligt vart jag morgontrött igen. Kom iallafall upp och iväg till gymet innan hela världen kom dit till lunchen.

Bänken kändes inte så tung, den var tyngre i första setet än i sista. Ökade 3 rep sen sist.

La in axelpress som övning 2 idag och det kändes mycket bättre. Triceps blev piskade och var aningen lama efter men dom hade fått bekänna färg innan. Det upplägget var bättre.

Chinsen kändes också bra. Tryckte upp 2 6or utan vidare problem.

Passet i vikt
Bänkpress 65kg 3-2-3-2-3
Axelpress 40kg 8-8-8
Smal bänk 40kg 10-10-10
Chins 5-6-5-6-5

Efter passet drog vi till Tumba och köpte en surfplatta att använda när jag ligger inne. Annars med såklart men det är jobbigt att släpa dator nyopererad.

Det blev inte mycket till promenad idag, men vi tog 40min i regnet.

Mot toppformen!

***

, , , ,

Kommentera

