Svamp- och marklyftsdag – PB

Äntligen ledig. Förra veckan var hård med många extra timmar, intensivt. Men värt. Jag försökte sova ikapp imorse men Skorpan är hård. Inte nog med det hade jag bestämt mig för att somna till The cabin in the woods och vaknade klockan 5 till ett illvrål. Somnade om ganska snabbt efter det när jag hade bytt film att sova till. När klockan ringde var jag dock tvungen att gå upp, Skorpan ville inte sova mer. Morgonalarm betyder frukost och på den punkten är han svårövertalad.

Tog det lugnt på morgonen, drack kaffe och åt frukost för ovanlighetens skull. Väntade ut lunchrusningen på gymet och tog mig dit till 12. Hittade en silverkedja på böjstället och samlade ihop lite karma poäng. I övrigt var det bara ren vilja genom marklyftsrutinen.

Värmde som vanligt med olympiska böj på lägre vikt. Och sen var jag dum nog att börja med att dra en 6a på 100kg. Det säger sig själv att från 4 till 6 kommer kännas. När jag var inne på set 3 drog jag upp rep 5 med rent huvud. Set 4 bestod av 3 muskelreps och 2 huvudreps. Under sista setet nöjde jag mig med en 4a för att inte belasta sönder ryggen helt. Formen är svår att hålla när mjölksyran sprutar ur öronen.

Avrundade marklyften med sumomark på 60kg.  Sen var det dags att släppa ryggen och curla lite. Absolut strikta fitnessfivecurls med 2 reps högre i serien än sist.

Efter passet kom vi (ja, Skorpan är med i bilen) hem, käkade en snabb lunch bestående av tonfiskröramackor och sen drog vi ut i skogen i det fina vädret för att skörda lite svamp. Det var ont om kantareller, men desto mer trattisar. Två timmar och jag kom slutligen hem med en kantarell och 3 liter trattkantareller och rödgula trumpetsvampar. Härliga höst!

Höstkompisar

Höstkompisar

Hösthund

Hösthund

Skörden

Skörden

Passet i vikt
Olympiska böj 50kg 8-8-8 1200kg
Marklyft 100kg 6-5-5-5-4 (PB) 2500
Sumomarklyft 60kg 8-8-8 1440
Skivstångscurl 32,5kg 2-3-2-3-2

Summa summarum:  5530kg, 92kg i minuten, 1,5kg i sekunden. Helt okej pass!

Nu ska jag käka glass, kolla på Snow white and the huntsman och förvälla svamp!

Mot toppformen!

***

, , , ,

Kommentera

