Bänkpressdag och adept!

Så bänkpresspasset var helt okej. Det var lite tungt att köra axlar efter att ha kört både bred och smal bänk och trashat triccarna, men det fick jag helt enkelt leva med. Nästa gång ska jag slänga in det mellan bänken och den smala bänken.

Bänkpress 67,5kg*4+2 65kg * 2-2-2-2-2
Smal bänkpress 40kg * 10-10-10
Axelpress 40kg * 7-8-7
Chins 5-5-5-5-5

Bänken kördes duktigt strikt med markering på bröstet och utlåsning i toppläget. Riktigt så strikt brukar jag inte köra så det kändes i bottenläget, men utsatta reps kändes bra. Kanske lite lågt för ordentligt pump, men tanken är att det ska byggas på en hel del!

Chinsen kändes riktigt fina! Och triccarna blev piskade ordentligt i den smala bänken. Over all – ett bra pass.

Avrundade med 90min promenad och 10 min lek och träning i hagen.

Jag har fått en adept som jag ska piska ända från Stockholm till Bristol, alltså pisklängden ska vara så lång. Det ska bli spännande. Hon får givetvis köra på med hård RPT med 2-3 övningar per pass. Precis som det ska vara. Explosivt, tungt och fettförbrännande är prio i passen. Jag hoppas att jag får tillåtelse att publicera vissa resultat här i framtiden!

Nu – dags för jobb. Mot toppformen!

***

, , , ,

Kommentera

