Ledig måndag med alla tillbehör

Jobbhelgen var i vanlig ordning lång och jag sov för lite. Jag är dålig på att somna när jag vet att jag ska upp strax igen. Men jag överlevde och plötsligt var det ledig måndag igen. Jag ställde klockan på 9 men kände att jag behövde några timmar till så skulle jag sova längre var det inte hela världen. Och sov längre gjorde jag. Vi vaknade 1130 och sen var det dags att skaka liv i livet. Det märks att folk börjat jobba igen för gymet var i princip tomt vid 1 – skönt.

Idag var det dags att lägga på 2,5kg på stången och sänka repsen lite. Det gör lite ont i hjärtat att inte alltid pumpa upp pbn men jag intalar mig att vikten måste ökas och repsen därmed sänkas för att sedan ökas och således bli ett nytt pb. Jag har hela livet på mig!

Passet
Bänk 67,5kg*4 60kg*6 55kg*10
Böj 90kg*4 80kg*6 70kg*8
Pullups 8kg*5 3kg*7 0kg*8

Skönt pass, tungt, men skönt. Försöker göra ett set + vila i en låt. Alltså börja ett set när en ny låt börjar och vila under resten av låten till nästa, osv. Det funkar fint!

Efter passet åkte jag hem och åt, packade ihop wn rygga med badsaker och tog med Skorpan till sjön. Jag tänkte ta årets första dopp innan det är för sent. Men det var för kallt. Istället fick Skorpan dra några apporter och sen satt vi i solen några timmar istället. Jag läste och han väntade på att trollsländorna skulle flyga in i truten. Riktigt fin stund!

image

Mot toppformen!

***

Sport, träning, styrketräning, styrkelyft, tyngdlyftning

Kommentera

