PB i bänk, delmål 1 uppnått!

Igår var semestern slut men jag sörjde inte för det, kvällen skulle innehålla en konsert med Björk Stockholm Music and Arts på Skeppsholmen. Fantastisk spelning! Det följdes upp med en fantastisk sovmorgon och ett av de bästa passen på gymet på länge. Jag kom iväg lite senare än tänkt tack vare sovmorgonen, ville gärna få i mig en kopp kaffe också, så det fick ta sin tid. Eftersom dagen var ledig utan planer så behövde jag inte stressa iväg och stressa hem – riktigt skönt!

Passet inleddes med böj. Jag har plockat bort mitt tidigare PB i böj (som tog mig upp från nybörjare) eftersom det kändes rätt fånigt att ha satt det EN gång för att sen gå på semester. Jag kämpar fortfarande efter tre veckor med att komma tillbaks till den vikten (som jag sätter på fredag!). Böjen kändes riktigt fint att klämma upp. Uppföljaren i bänk var inte helt fel heller. PB och delmål 1 uppnått. 65kg*6 och ett 1RM på 78kg. Jag klassas alltså inte som nybörjare i bänk heller now a days. Jag börjar bli skillad! Elleeeer…. Nåväl. Skulle ge mig på frivändningar + stöt efter det men axeln gjorde förskräckligt ont i toppen av frivändningen. Jag försökte hitta fungerande vinklar men insåg efter en stund att det var kört. Samtidigt som jag kommer ihåg att en anledning till att jag gått från gymet med ond axel varit just frivändningar – så jag hoppar det. Körde på fullt ös med pullups istället.

Efter passet blev det lunch och sen ut i skogen. Jag la ett personspår till Skorpan som jag tänkte skulle få ligga till sig lite medan vi gick på en längre skogspromenad (2 timmar). Men att komma direkt från promenad till spåret var inte lyckat. Han har en tendens att rulla igång sig lite för intensivt och var nog både trött och törstig (han hinkade i sig en halvliter vatten medan vi landade vid spåret). Han förstod inte alls vad det var han skulle göra och var nästan helt ointresserad av både spåret och godiset som spåret var laddat med. Så vi får hoppa det. Ska testa att lägga spåret när vi går ut, gå en långpromenad och sen landa en stund hemma för att sen göra vår ”vanliga” procedur när vi ska spåra. Nåväl, det blev tre timmar i skogen, en del kantareller till middagen och en nöjd hund. Jag är också rätt nöjd för den delen. Nu är det mest serier, boken och opera som gäller resten av kvällen. Imorgon är det viktfritt och långpromenad som gäller. Samt ett kortare personspår igen.

Passet
Knäböj 85kg*6 75kg*8 70kg*10
Bänk 65kg*6 (PB) 57,5kg*8 55kg*8
Pullups 7,5kg*6 3kg*6 0kg*8

Jag ska INTE öka någon vikt i bänk nästa pass. Tänker att jag ska lugna ner det hela lite. Tugga teknik och känna in vikterna ordentligt nu när jag börjar komma upp i tyngd. Samma i axelpressen. Alla övningar som kommit upp till delmål 1 får ta sin tid att öka på. Det känns att det börjar bli tungt.

Mot toppformen!

***

, , , ,

Kommentera

