Aktiv dynamisk stretching

Nej idag gör vi inte många knop. Skorpan ligger utslagen på sängen och jag har läsmarathon i soffan. Under förmiddagen tog vi oss ut i skogen en stund efter friidrottskvalen och silvermedaljen i Triathlon av fantastiska Lisa Nordén. Vi gick till fårhagen för jag tänkte att Skorpan behövde springa av sig lite, men det är så snårigt så här års att det knappt går att springa – eller rättare sagt,  jag ser inte om han springer eftersom jag inte vill ge mig in bland buskarna och höggräset med alla fästingar. Däremot hörde jag att han badade i lervällingen vilket också syntes när han kom tillbaks. Vi tog oss runt i skogen och med en sväng i hagen inkluderat blev det 90min promenad. Lunchen blev samma som vanligt minus pesto och plus olivolja istället, samt bara en portion ris istället för två. Jag har verkligen inte varit hungrig de senaste dagarna. Men jag fyller ut med glass så det är nog lugnt. Förövrigt har jag tänkt sluta hypa över att gå upp i vikt. Jag äter mat för en 85kilos aktiv pjäs på mina ca 65kg (och håller vikten oftast, det sviktar halva kilon upp och mer) och mer än så orkar jag verkligen inte stoppa i mig. Så länge jag blir starkare behövs det inte göras så mycket förändring. Efter lunchen gick vi ut i skogen och tog ett kort spår. Ett 15 meters gödningsspår (en godisbit i varje fotsteg) närmare bestämt, för att sakta ner byrackan och vässa Skorpnäsan utan att behöva störa honom med att hålla in tempot. Det gick galant, förutom att vi blev uppätna av mygg. Avslutade med 15 minuters aktiv dynamiskt stretching där jag hittat ett nytt användningsområde för mina gångstavar, mer än att ha dem som dörrstopp när det blåser. Nackspärren börjar släppa också. Skönt!

Mot toppformen!

***

, , , ,

Kommentera

