Trög onsdag…

Jag hoppade att springa till gymet imorse. Känner lite av halsen och vill inte överanstränga (haha) mig, så jag tog bilen istället. Drog även av extrapasset direkt efter det tunga passet för att ha extra vila ikväll. Funderar på om jag ska dra ihop en tresplit med mina extrapass och försöka kräma på direkt efter de tunga passen för att 1 inte behöva vara på gymet varje dag och 2 få extra vila med fokus på annat. Det tar lite längre tid (20-30min) av min lediga förmiddag dock. Det är smidigare att åka en halvtimme på väg hem från jobbet. Vi får se hur det känns. Jag ska nog ha en alternativ plan till 4dagarsspliten iallafall.

Passet idag blev lite omvänt. Jag var där en tid som jag inte brukar vara där och squatstället var upptaget en lång stund. Så jag körde lite ryckteknik och gick på bänk och sen pullups. Det kändes i benböjen att huvudet inte var helt i topptrim, men jag lyckades pressa upp ganska bra vikter ändå.

Passet:
Böj 85kg*4 75kg*8 67,5kg*10
Bänk 62,5kg*6 (PB) 55kg*8 52,5kg*10
Pullups +7kg*6 +3kg*6 +0kg*8

Allt ska höjas nästa A-pass utom böj s1, pullups s2 (och egentligen s3 men det maxar jag i med kroppsvikt bara)

Extra bröst/triceps (10-20r)
Sned bänkpress 3 set
Sneda flyes 2 set
Hantelpress 1 set
French Press 3 set
Puschdown rep 2 set

Triccarna var ordentligt trashade efter passet. Skönt!

Jag har för övrigt gått upp i vikt, men både känner mig och ser tightare ut. Spännande kombination, jag trodde det var omöjligt att gå upp i muskelmassa och ner i fett samtidigt? (enligt alla bbs som behöver bulka och deffa). Tack för det fastande träningar!

Idag blir det fint OS. Gymnastikfinaler för herrarna individuellt, tyngdlyftning, handboll Sverige – Frankrike (d) och cykel – tempo med svenskt deltagande. Neat!

Mot toppformen!

***

, , , ,

Kommentera

