Extra ryggpass

Matchade in ett pass på gymet mellan OS och OS. Det gick väl inget direkt intressant på morgonen men jag kände inte för att stressa iväg det första jag gjorde – det är ju ett vilodagspass ändå. Jag har ont lite här och där. Det känns att jag körde på hårt igår, samt att jag sprang fram och tillbaks. Axlarna är inte helt off, men jag känner av extrapasset.

Körde högreps (10-20) med full kontakt i alla övningsutföranden idag med, men den här gången rygg. Det brände skönt i latsen. Körde till och med med benstoppet (som man sätter in benen under för att inte följa med vikten upp) i ryggen och körde omvänt för att inte fuska ner och upp någon vikt. Rodden kördes med enkla handtag för att inte fuska mer med ena sidan = jag är duktig på sånt. Egentligen borde jag köra latsdrag med enkla handtag också, men det är lättare att hålla formen med stänger.

Passet
Breda latsdrag 3 set
Rodd i maskin 2 set
Smala latsdrag 2 set
Kettlebellshrugs 2 set

Körde igenom på 25-30 minuter, perfekt extrapasstid.

Nu ösregnar det, haglar, blixtrar och åskar. Det är inte direkt promenadväder utan snarare fotboll-i-soffan-väder. Kanada – Sverige (d) 15.25. Påt ba!

Mot toppformen!

***

, , , ,

Kommentera

