Gymnastik i världsklass!

Det är lite skräckblandad förtjusning och hatkärlek att springa till och från gymet. Det är en ordentlig igångkick, men samtidigt riktigt jobbigt att kicka igång sig så. Iallafall att sparka igång mig så. Jag har aldrig gillat att springa tidigt på morgonen. Det är tur att det bara är 2km och att jag inte springer på tid utan på känn och för att bli varm lagom tills jag är framme.

Under dagens pass bytte jag ut frontböjen mot ryck/hängryck. Det är roligare och känns som ett bättre alternativ än frontböj. När jag kubbar till gymmet får jag in lite väl mycket benträning och det känns som att det ganska snabbt kan stagnera i böj med det upplägget. Kör på med ryck ett tag, får se hur det känns. För onekligen blir axlarna jobbigare – pest eller kolera.

Passet:
Ryck 30kg*6 25kg*8 20kg*10
Axelpress 45kg*5 40kg*7 32,5kg*10
Marklyft 87,5kg*6 80kg*8

Alltså ska allt utom s1 och s2 i axelpress höjas nästa B-pass! Jag är nöjd med det!

Ikväll ska jag iväg och köra ett lite mer aerobiskt axelpass, det ska bli intressant att se hur det funkar med tung axelträning på morgonen och lätt på kvällen. Om inte annat ska det bli intressant att se om jag kan lyfta armarna imorgon.

Idag blir det 3 timmar gymnastik på svt. Missa inte det för allt i världen! Vi snackar lagfinal i herrarnas gymnastik och jag tror att Japan kommer tagga till ordentlig och visa upp gymnastik i världsklass. Dessutom USA som vann kvalet och Tyskland med Fabian Hambuechen. Det kan inte bli annat än fantastiskt!

Mot toppformen!

***

, , , ,

Kommentera

