Balansera till toppformen!

Dagen har innehållit mycket soffsittande. Började förvisso dagen med ett träningspass och en kortare promenad. Sen har det blivit OS för hela slanten. Herrarnas gymnastikkval, Sverige i fotboll, Sverige i handboll och lite diverse skräp mitt i. Gick en vända på två timmar till sjön så att Skorpan fick simma lite när det bara var beachvolley och skräp i sändning, rätt skönt som avrundning för oss båda. Men egentligen, skräp. Finns det verkligen någon sport man kan kalla skräp? Dessa människor som är med i OS har lagt ner så oändligt många tusentals timmar på att bli bäst i det dom gör. Alla har vi olika fördelar och olika intressen och att hitta balansen så oändligt i just en gren att man kan bli bland de bästa i världen, det är fantastiskt!

I tyngdlyftning handlar det om att få balans inom basen av stödet (dvs fötterna) och att hålla den positionen stabilt. En annan ingrediens av balans i tyngdlyftning är den psykologiska – balansen mellan att bara lyfta vikten och att göra det med rätt teknik. Allt för mycket av det ena kommer resultera i ett oönskat resultat – att inte få upp vikten.

I sin träning behöver man också en balans. Oavsett vilket program man använder sig av eller vilken idrott man utövar behöver man en balans i övningarna, i maten man äter behöver man en balans av olika näringsämnen. Samma sak i livet – du vill ha balans mellan arbete, lek och avkoppling. Man måste veta när man ska arbeta hårt, när man ska ha roligt och när man bara ska slappna av.

Fortsätt balansera mot toppformen!

***
, , , ,

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s