Skön måndag

som startade med en tydligen välbehövd sovmorgon. Jag ställde klockan på 9 men vaknade 10. Gick en kort runda med Skorpan och bestämde mig för att jag skulle springa till gymet. Det är typus 2km bara så det blev en fin uppvärmning. Det negativa var väl att jag svettades som ett djur när jag väl var på gymet, det var svårt att hålla stången på nacken vid böjen – tur att det finns papper! När jag väl kom till bänken var linnet helblött och inte av regnet jag kubbade in i. Bytte ut chinsen mot pullups, känns fint att få in lite tung armträning också.

Passet
Knäböj 80kg*6 72,5kg*8 62,5kg*10
Bänk 57,5kg*6 52,5kg*8 47,5kg*10
Pull-ups +5kg*6 +2kg*7 +0kg*9

Det var tunga ben när jag sprang hem igen, men det var en skön nerjogg. Väl hemma stoppade kag i min tomma fastande kropp mer BCAA och en wheydrink, sen drog jag och Skorpan ut på en 1,45h skogspromenad. Nu är benen möra och det är en ledig filmkväll påväg.

Nästa A-pass ska alla vikter höjas, utom de sista två i pull-upsen. Känns fint!

Mot toppformen!

***

Sport, träning, styrketräning, styrkelyft

Kommentera

