Frontböj minsan!

Jag tog mig iväg till gymet idag iallafall, duktig pojk! Natthundarna blev hämtade halv 8 och sen kunde jag inte somna om. Försökte intensivt till klockan 9 då jag bestämde mig för att ge upp. Insåg snabbt att kaffet var slut och valet var 1 gå till närbutiken med Skorpan och handla eller 2 ta vägem förbi gymet till affären. Det fick bli det senare alternativet eftersom jag vet att det annars drar ut på tiden och jag har börjat gilla att träna fastande = morgon. Fråga mig inte varför, men kroppen känns lite fräschare på något vis med bara BCAA i sig.

Passet
Frontböj 60kg*6 50kg*8 40kg*10
Axelpress 40kg*6 35kg*8 30kg*10
Marklyft 85kg*6 75kg*8
3 set framsida axlar m viktplatta
3 set baksida axlar m kabel

Jag har alltså ersatt B-passets knäböj med frontböj för att inte köra slut på benen helt i kombination med marklyften. Tänker att frontböj är bra för rak-rygg-träningen även. Jag tog det lite lugnt med vikterna i frontböjen eftersom jag inte kört det mer än i uppvärmningsset förut. Det kändes stabilt. Axlarna var fruktansvärt möra och under sista repsen på sista setet hade jag mer mjölksyra än känsel, men jag lyckades ändå klämma upp den sista. Marklyften var okej tunga, det var inga ordentligt jobbiga repetitioner, men det var riktigt fin form och kändes bra. Slängde på några ytterligare axelset bara för att. Jag tycker att axlarna är min absolut sämsta kroppsdel. Dom måste växa på sig!

Efter passet och lunchen tog vi skogspromenad. Skönt att solen äntligen hittat mig! Inkluderat hundbad givetvis. Om vädret håller i sig ska jag simma ikväll.

På tal om att växa på sig längtar jag tills sommarschemat är slut och jag kan återgå till mitt normala tränande. Som det är idag hinner jag inte med ett pass efter jobbet. Men snart är jag tillbaks!

Åkte förbi min mest hatade affär idag och drog hem en platta billig kvarg – 6kg. Det är det enda positiva med LIDL.

image

***

Sport, träning, styrketräning, styrkelyft

Kommentera

