Semesterträning del 3

Idag har jag knappt tränat alls, istället har jag inspirerats. Jag var på cirkus på eftermiddagen och den kändes förvisso lite lam – inte lika stort som jag minns att det var för ca 15 år sedan. Jag hade hoppats på många glada djur och mycket kroppskonst. Såg även fram emot breakingen. Men jag blev ganska besviken.

Det tårades lite i ögonen när hästarna och kamelerna kom in och tricksade för att sedan gå fram till mannen och tigga belöning. Precis som elefanterna. Precis som Skorpan. ‘Nu var jag duktig, ge mig godis!’

Jag fashinerades även av kung fu-gruppen. Ordentliga uppvisningar i kroppskontroll!

Jag såg som sagt fram emot breakingen, men den var inte så mycket break. Det var sju tjejer som åmade sig i glitter, mer eller mindre. Lite popping, lite locking. Men inga direkta kroppskonster som man annars förväntar sig av breaking – iallafall jag.

Hur som blev jag spirerad till 1 hundträning (kan kameler kan min fågelhund) och 2 människoträning, och då framför allt handbalancering (eftersom jag tycker att det borde finnas på en cirkus och eftersom jag tycker att det är enormt vackert OCH för att jag blev jobba-på-cirkus-sugen. Såhär som snart 30 kommer det aldrig inträffa – men jag kan försöka! Alltså måste jag lägga in extra gymnastik/handbalansering i schemat i höst, och hålla i det den här gången.

Jag skulle ha kört ben idag. Det blev inte. Jag har fortfarande ont efter sprutan och gör inte mig själv till rätta att köra på då.

Igår drog jag rygg, biceps och baksida axlar.
Chins, ryck med kvastskaft, hantelrodd och axelrodd. Och hantelcurls.

Idag har det mest blivit rullande frogstand -> början på huvudstående. Handstående lite mot vägg och kick till handstående. Mer orkade jag inte, plötsligt var klockan så mycket. Imorgon blir det handstående på gräsmattan om vädret är fint. Bilstädning om vädret är fult!

Mot toppformen!

***

Sport, träning, styrkelyft, styrketräning, cirkus, cirkus scott, handbalansering, handstående

Kommentera

