Semesterträning del 2

Tiden går snabbt när man har semester! Redan har två träningsdagar passerat och jag täbkte igår kväll att jag skulle skriva av mig statsen här, därför rev jag av ett bröst/sxlar/tricce-pass, för att inte balka efter och verka sommalat. Men skriva han jag inte, för jag kom på att jag skulle upp tidigt idag, torsdag, för att bege mig till vårdcentralen i Domnarvet för att få en spruta i röven. Som att jag inte hade ont sen innan av träbingsvärk efter utfallsgång med cementsäck på gården. Hejdundrande muskelkontakt! Jag trodde att muskeln i vänster skinka skulle gå av där jag konkade fram cement. Det visade sig igår att det hade tagit fint. Även idag sitter värken kvar. Härligt!

Tisdag
Ben
Utfallsgång med cementsäck (30kg?) 16steg x 4
Enbenssquats 10/10 5/5
Tåhävning i trapp 2×20

Onsdag
Bröst
”Hantelcross” 4 set
Hantelpress 4 set
3 set armhävningar

Axlar
Arnoldpress 4 set
Sidolyft 4 set

Triceps
Curl bakom huvudet 4 set
Armhävningar 3 set (samma som ovan)

Mage
3×25 raka situps
3×15/15 snea situps

Jag känner inte av gårdagens träning någonstans, jag mesade väl! Det får det vara slut på.

Idag har jag köpt en Cirkus Scott-biljett. Jag tänkte unna mig något kul under semestern. Hoppas på att hitta en cirkusprins/essa att ta med mig hem. I övrigt har jag bara legat i solen och sugt åt mig D-vitamin.

Mot toppformen!

***

Sport, träning, styrketräning, styrkelyft, semester, sommar, hemmagym

Kommentera

