Semesterträning

Planen var från början att investera i ett gymkort i stan men jag kom fram till att det är för dyrt, eftersom jag står och betalar på hemmagymet hela månaden också. Kör på med det som finns i huset istället: en liten hemmagym-maskin, en 13kg (justerbar) hantel, en gungställning och diverse kvastskaft.

Söndag:
Bröst
Hantelpress (1 sida i taget) 4 set
”Cable-Cross” med hantel 4 set
Bröstpress i maskin 4 set

Axlar
Arnold press med hantel 4 set
Sidolyft med hantel 3 set
Acelpress i maskin 4 set

Triceps
Hantelcurl bakom nacke 4 set
Bänkdips 4 set

Måndag:
Rygg
Chins fat-grip (gungställning) 5×5
Hantelrodd 4 set
Ryck med kvastskaft 3 set

Baksida axlar
Bakåtlyft hantel 3 set

Biceps
Hantelcurl 3 set

Det får bli en halvtaskig flerdagssplitt med halvtunga vikter i väntan på mitt lyftflak, inte så mycket för att bygga kanske (försöker mig på en halvdeff förvisso), mer för att inte tappa ALLT jag lyckats skrapa ihop under våren.

I övrigt skrapar vi ihop cirka 2 timmar fastande promenader om dagen. Plus några kortare promenader ibland för att landet är härligt.

Mot toppformen!

***

Sport, träning, styrkelyft, styrketräning

Kommentera

