Delmål 1 uppnått i böj!

Fredagens pass kördes under torsdagen, med 5×5 neddraget till 3×5 i böj och press, plus samma lika i mark – 1×5 och 3 tunga uppvärmningsset där.

Vikterna:
Böj 90kg 3×5 – 105kg 1Rm
Press 45kg 3×5
Marklyft 95kg 1×5

Kommer från nu öka på böjen med 2,5kg var 3e pass. Är uppe på Intermediate-nivå och det börjar bli tungt. Jobbar hellre sakta mot advanced än sprintar. Resten av lyften fortsätter jag att öka 2,5kg varje pass så länge det går tills jag är uppe på intermediate i allt. Sen blir det samma visa där.

Diskuterade ju lite för och emot att byta upplägg i förra inlägget och kom fram till att jag inte ska byta upplägg, kör på med samma lika tills jag helt enkelt inte fixar att böja 3ggr i veckan längre, när det blir för tungt för återhämtning på en dag. Det funkar, jag blir starkare och ser ingen anledning att ändra någonting som fungerar.

Filmade första setet böj, sista repen är riktigt seg – liksom alla mina ”sista” reps i seten. Det är nog jävligt mentalt det där. För 4an är lika tung som 5an. Men upp kommer den. Lägg även märke till mina fina ”skyddstöd”. Tur att det inte är så mycket folk i gymet när jag är där, för normalt brukar bänkarna vara upptagna. Ska bli skönt att jobba på lite med powerrack under semestern.

Mycket röv blir det nu!

Annars är midsommaren okej, grannarna festar, Skorpan gnager märgben, jag dricker alkoholfri öl och har inte ätit något vettigt på hela dagen. Åkte till MAX bara för att få i mig något sorts ”okej” käk, och bara det säger väl en del.

Slänger med en del av dagens hundträning också, varsågod.

Mot toppformen!

***

, , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

