Skogspromenad och hundbad

Det har varit en ganska inaktiv dag. Vi vaknade vid 9, gick ut i skogen i två timmar varav en halvtimme var apport i vatten – Skorpan älskar att simma! Plus att det är bra för lederna och ryggen.

Det var ganska skönt att dra bort en hel del från lunchen idag. Drog en hallonproteinsmoothie till lunch 1 – yum! Men såhär 1000kcal senare med 1000kcal sparade för middag (eftersom jag inte vet vad som serveras) så är jag rätt hungrig. Pimplar kaffe och dricker vatten. Det är lättare att vara hungrig än sjukt mätt!

Jag funderar fram och tillbaks över träningsschemat. Jag är nöjd med det jag kör nu, förutom att det börjat ta lång tid med mängden set. Så dom drar jag ner från 5 till 3. MEN sen funderar jag över om jag ska testa mig på RPT – Reverse pyramide training istället för att nöta på med stronglift 5×5-metoden. Men i huvudet mal ”varför ändra något som fungerar?”. Ptja, för att det kan fungera ännu bättre? Överväger att köra RPT på de övningar (just nu böj) som jag nått upp till mitt första mål på. Båda metoderna innehåller enbart tunga basövningar och även med RPT kan jag kör på med samma övningar och ”schema” som innan. Det som är positivt med RPT är variationen på reps och att inte köra på max hela tiden – även om det blir max hela tiden på sitt vis ändå. Negativt i funderingarna är att de talar emot varandra med böjen. Vem har rätt?

För, emot, för emot… Sluta älta och börja lyfta!

Mot toppformen!

***

, , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

