Letar efter nytt gym

Det regnar ute idag, givetvis eftersom jag är ledig. Därför gick vi inte på någon morgonpromenad, Skorpan är svår nog att få ut genom dörren bara när det är sånt här väder. Jag längtar efter klockan 13. Det är svårt att inte vara hungrig när det inte finns någonting att ta sig för utomhus, långt borta ifrån maten. Egentligen är jag inte direkt hungrig, kroppen har mer eller mindre redan vant sig och insett att nej – såhär är fallet. Lev med det!

Jag sitter i skrivande stund och letar efter ett nytt gym. Jag gillar mitt vräkiga snordyra SATS Huddinge förvisso. Men! Det finns ingen säkerhetsutrustningen för att lyfta tunga stänger. En gång i tiden fanns det säkerhetsbänkar vid squatstället men dom är sedan länge borttagna med fördel för lyftplatta. Fråga mig inte varför. Jag måste fråga på måndag. Det finns heller ingen säkerhetsutrustning för att lyfta tungt i bänken, vilket väl egentligen är ännu viktigare. I ett knäböj som inte orkas upp går det mer eller mindre att hiva av sig vikten bakåt, i en bänk smäller det i bröstkorgen. Det märkt att SATS är ett discobyggargym så sett. Men med tanke på vilka summor dom tar per månad borde dom lätt ha sparat ihop till lite säkerhetsgrejer, så det ska jag påpeka på måndag. Fixar dom det inte så måste jag snart hitta ett annat gym. Vikterna växer.

Har någon ett bra tips på SL-gym, eller bara gym med power-rack söder om Stockholm så är tipset mer än välkommet!

Mot toppformen!

***

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

