Träning under fasta – Pass A

Morgonen innehöll alltså ingen promenad i skogen eftersom vi vaknade så ”sent”, eller rättare sagt jag försökte få ligga kvar i sängen så länge som möjligt. Drog istället i mig 5dl vatten och drack svart kaffe, chillade lite och laddade inför gymet. Jag var lite orolig att jag inte skulle ha något tryck i kroppen i och med att jag låg på slutet av fastan och var helt tom i magen, men det gick bra! Jag upplevde en större fokusering under passet. Jag fick bättre pump exempelvis under bänkpressen som jag annars upplever som svår att få upp pump i bröstmusklerna med. Som att blodet strömmade till utvalda kroppsdelar istället för att cirkulera kring magen. Jag ökade på alla vikter och satte (igen) PB på knäböjen samt knäckte 80kg-sträcket. Utan att det var avsevärt tungt. Det var alltså inga som helst problem att träna tungt på fastande mage! Körde 10g BCAA före passet och 10g efter.

Rodd är min absolut svagaste sida just nu, jag måste jobba upp tekniken!!

När jag kom hem var klockan halv 1 så jag avslutade passet med en halvtimmes promenad i spåret med Skorpan. Hungern skrek ordentligt i magen när vi närmade oss hem och klockan närmade sig 13. Kastade om måltiderna och drog i mig proteinsmoothien istället för ”lunch” eftersom jag verkligen ville ha mat OMGÅENDE. Samt är det nog mer protein och kolhydrater i smoothien, så det blir bra. Minimerade även eftermiddagens intag genom att slänga i 100g jordnötssmör i smoothien då det är lättare att trycka i sig mycket under första målet (vilket även är tanken med fastan) och äta en ordentlig middag än att inte vara hungrig på eftermiddagen/kvällen och äta mindre ordentlig mat. Jag är fortfarande hungrig trots en nedrans massa smoothie, men om en timme ungefär blir det lunch. Över lag känns periodisk fasta väldigt bra! Hittills.

Passet
Knäböj 82,5kg 5×5 (inkl uppv 522kg)
Bänk 57,5kg 5×5 (inkl uppv 367kg)
Rodd 57,5kg 5×5 (inkl uppv 367kg)
Dips +5kg 5×5 (25kg)

***

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

