Tröga ben och trögt huvud men PB – Pass B

Igår led jag av ordentlig tröttma, jobbet gick segt och jag ville bara somna i soffan när vi kollade på film. Jag lyckades daska till mig och ta mig igenom kvällen ändå. Kom hem, tog ut Skorpan på en kort runda, kollade klart på Polen – Ryssland och la mig vid 23. Somnade strax därpå trots att jag försökte se dokumentären Fotboll, fans och fascister.

Imorse vaknade vi 9 när klockan ringde. Jag hade lätt sovit en timme till men upp ur sängen är inget att diskutera när klockan ringer. Speciellt inte gymdagar när schemat är ”pressat”. Benen var ordentligt tröga, huvudet var trögt, morgonen var trög men vi tog oss runt rundan på en timme. Rundan är för övrigt utbytt för något ljushuvud har hällt ut mjöl som markeringar i hela skogen och någon, jag nämner inga namn, vill äta allt mjöl och eftersom jag är lite nojig i och med allt gift som läggs ut så går vi på andra ställen tills mjölet regnat bort (vilket det förvisso borde ha gjort igår då varenda gångväg var en flod). Vi kollar imorgon.

Jag peppade mig runt promenaden med ”fan, dagar som dessa är PB dagar, när man bara går in, kör det man ska och inte tänker”. Det stämde. Återigen PB i böj – vilka var jävligt tunga idag men dom satt. 3 snabba, konstpaus, 1, konstpaus och en jävligt seg. Men alla 5×5 satt! Samma med axelpressen – det blev också PB idag. 4 set var inga direkta problem. Sista setet skyndade jag på lite då en snubbe ville ha stället, jag tog alltså inte den vilan jag egentligen behövde. Men alla 5×5 satt även där. Marklyften var förjävligt tunga. Jag var ordentligt rostad i benen efter böjen och 90kg var tuuuungt att få upp 5 gånger snyggt. Körde 4, konstpausade och drog upp en till. Skönt! Chinsen var förvånansvärt lätta! Avslutade med 3 intervaller rodd à 500m, inga direkta rekordtider att skryta med, men något att jobba på!

Vikterna:
Böj 80kg 5×5 (inkl uppv 510kg) PB
Axelpress 40kg 5×5 (inkl uppv 260kg) PB
Marklyft 90kg 1×5 (inkl uppv 610kg)
Chins +2kg 5×5 (10kg)

Rodd intervaller 500m x 3
1: M10 01:57
2: M7 02:06
3: M5 02:12

Jag är nöjd, men jävligt mör i benen!

Kommentera

