PB i böj! Pass A

Ja, äntligen PB i böj! Jag har med skakande knän närmat mig vikterna uppåt medveten om att det var här det tog slut förra gången jag körde programmet. Men i fredags satte jag 5×5 i mitt tidigare PB och idag satte jag 5×5 på nytt PB! Det är väl inte direkt en vikt att skryta med bland de stora grabbarna, men jävlar vad nöjd jag är!

Jag flinar lite åt folk som ställer sig i smithen med 100+ kg och knäjuckar, eller knäjuckar med samma vikter med fri stång. Halva grejen med ett knäböj är väl att det är en flerledsövning som aktiverar MÅNGA delar av kroppen? Nåväl, deras förlust. Jag är stolt över mina 77,5kg i ass to the grass-böj!

Eventuellt var det PB i rodd också, men det har jag inte lika stor koll på. På fredag är det det definitivt!

Igår när jag tog med mig jobbet hem drog vi fram mixern för att baka kakor. Idag står den fortfarande framme och jag har avnjutit två smoothies idag. En till frukost (hade inte speciellt mycket frukostmat hemma) med banan och jordnötssmör. Och en till efter träningen/lunch med frysta hallon, banan, kesella, morot, ägg och mjölk. YUM! Var även iväg och storhandlade idag efter gymet. Det var 20% rea på djupfrysta varor på CityGross så jag passade på att köpa på mig lite. 2kg grönsaker, 2kg file och 2kg hallon. 5kg potatis även, och en hel del mjölk och kesella. Efter det har jag stått och vägt och delat upp frysvarorna. Jag är så dålig på att äta, det är lättare att bara kasta upp en påse av varje och steka på. Jag har lika stora problem att gå upp i vikt som folk har att gå ner i vikt, drygt. Men jag ska övervinna det!

Vikterna:
Böj 77,5kg 5×5 (inkl uppv 497kg)
Bänk 55kg 5×5 (inkl uppv 335kg)
Rodd 55kg 5×5 (inkl uppv 335kg)
Dips +4kg 5×5 (+5 uppvärmning) – (20kg)

Nu ska vi ut och gå, sen är det fotbolls EM. Ukraina – Sverige!

Mot toppformen!

Kommentera

