Blodsockerfall!

Helgen har varit aktivt vilande. Jag har jobbat lördag och idag söndag, heldagar så då hinns det inte med mycket träning. Dock går vi väldigt mycket. Och mina jobbhelger innefattar även morgonpromenader med Skorpan. Imorse var det riktigt svårt att komma upp ur sängen. Ordentligt jobbtrött. Och väldigt omotiverad tänkte jag att vi skulle gå en kort runda före jobbet, men eftersom jag ville få promenaden överstökad utan enmassa folk gick vi till skogen. Och där var det ordentligt mycket folk för att vara en söndagsmorgon 8.30. Vi träffade en dam med en valp som ville leka leka leka och damen ville prata prata prata. Jag är inte speciellt trevlig på mornarna utan kaffe. Och just imorse hade jag glömt att peta i mig koffeintabletter på vägen ut genom dörren. Jag fick dessutom efter halva promenaden ett ordentligt blodsockerfall som bara ökade och ökade och mitt i smeten kom damen som skulle prata. Hur mycket jag än försökte gå fortsatte hon prata. Yeeha.

Kom slutligen hem alldeles skakig och illamående och tryckte i mig frukost. Allt gick över i en smäll och dagen blev helt okej. Men det är sånna här mornar alla är glada att jag bor och lever ensam.

Nu längtar jag till ledig måndag med gym!

Mot toppformen!

Kommentera

