Pass A på nytt gym

Idag var det alltså dags för besök på Borlänges tätaste gym, Friskis. För de 80kr jag pungade ut var det inte speciellt mycket att ha. Mycket folk, tätt mellan utrustningarna, sunkig lokal och sliten utrustning.

Passet föreföll ungefär lika spexat. Först lite utåtrotationer för att skapa en bild av lokalen och utrustningen jag behövde. Givetvis var bänkarna väl belamrade med testosteronstinna herrar i en för liten stad. Och jag hittade inget squatställ! Hela mitt upplägg bygger på tunga knäböj med fri stång och det fanns inget ställ! Körde på med smithen istället. Lassade på 70kg i lösvikt och täbkte att den väl väger runt 9kg alena, som på mitt gym. Det var vråltungt. Körde 3 set tills jag såg att bänkstället som blev ledigt var ställbart. Lassade över vikterna på det och 75kg vägde i princip ingenting, jag undrar var smithen vägde. Nåväl, jag kör på med 75kg i squats på fredag med. Bara för att.

Sen blev det bänk. Ovan med höjden kändes det ganska tungt och osäkert eftersom jag 1 började i en lite för hög höjd och 2 var tvungen att lägga tillsbaks stången på en ovan, lite för hög höjd.

Lämnade över den olympiska 20kg-stången när jag var klar med bänken, till en storlyftare som trampade runt oroligt i väntan på att jag skulle bli klar med min flugvikt. Roffade åt mig en 11kg-stång i en hörna istället. Småmeckigt att få ihop rätt vikter landade jag så nära drt gick, 53,5kg. Bara ett kg över tänkt vikt. Rodden gick, men var tung.

Avslutade med chins.Skönt med något som vr som det skulle roddade kag igenom utan problem.

Mest nöjd är jag att jag genomförde passet.

image

Vikterna
Knäböj smith 70kg+ 3×5
Knäböj 75kg 2×5
Bänk 52,5kg 5×5
Rodd 53,5kg 5×5
Chins 6 6 5 5 6

Kommentera

