Pass B och snart PB i knäböj

Ja, jag börjar komma upp på vikterna där jag slutade med 5×5 förra omgången jag körde. Då failade jag på 75kg i de två sista seten och slutade förmodligen tycka att det var kul när jag inte kunde öka i all evinnerlighet, för kort därefter började jag med lägre vikter och högre antal repetitioner. Hur som hellst, 72,5kg kändes helt okej idag. Sista två setens 2 sista repetitioner var förvisso tunga, men ingenstans kände jag för att lägga av. Bara sträva sträva uppåt! Jag blir lite småsne när en snubbe som tränar samma tider som jag och kör ben på måndagar kommer och stressar på när han vill ha squatstället för att knäjucka 100kg i två set. Och speciellt när han lägger på extra vikter och ser så jävla stolt ut. Ass to the grass ska det vara om det ska vara! 100kg räknas inte om det är på låtsas. Basta!

Axelpressen kändes också helt okej. Om jag trycker ner axlarna ordentligt och kopplar ur trapsen så mycket det går går det faktiskt lättare och är inte lika tungt, jag trodde att trapsen var starkare än axlarna, men tji fick jag.

Marklyften är förvisso 20kg ifrån mitt PB, men de var ändå rätt tunga idag. 80kg är fan svårt att få upp snyggt. Jag är glad att det bara är 1×5 marklyft i schemat!

Passet
Knäböj 72,5kg 5×5 (inkl uppv 462kg)
Axelpress 35kg 5×5 (inkl uppv 225kg)
Marklyft 80kg 1×5 (inkl uppv 540kg)

Hemmavid blev det i vanlig ordning chins i dörrposten
5 6 5 6 5 – relativt lätt, sista 6an var lite tung. Sista repen med, men det sitter nog mest i huvudet.

Ja just det, vi var ute på promenad imorse också, 1,20h runt 5an i skogen + dit och hem, det landar runt 7km. Den sista halvtimmen bestämde sig vädergudarna för att det var dags att ösregna igen, glad blev jag – INTE – eftersom jag inte hade regnjacka. Men vi tog oss runt, vad hade vi för val?

På onsdag ligger nästa pass, då ska jag studiebesöka Friskis & svettis i Borlänge. Ikväll går nämligen bilen mot Dalarna för silverbröllopsfirande med mor och far på onsdag. Det ska bli skönt med lite häng på landet, med mammas och pappas kylskåp. Jag hoppas på fint väder, mycket trädgårdshäng och långa fina promenader på vischan!

En gång i tiden följde jag väldigt många bloggar, nu för tiden är dom inte fullt lika många. En blogg som jag alltid väntar på uppdateringar från är Petra Åslunds. Hon är med BODYs Talangjakt 2012. Hon bloggar om träning och kost inför tävlingsscenen i Bodybuilding på Fitnessfestivalen 2012. Det står lite om dom i BODYs tidning nummer 335/06-2112. Mycket inspirerande och motiverande!
Bloggen hittar du här: www.body.se/bloggar/petra-aslund

Mot toppformen!

Kommentera

