Äckligt regn och pass A

Det känns sådär att gå upp ur en varm säng och veta att jag ska valla runt en hund som hatar regn i skogen i över en timme, när regnet smattrar mot fönsterrutan. Men vad gör man inte? Upp, ner med en koffeintablett, på med regnkläder och keps och ut i regnet! Skorpan var måttligt glad när han såg vädret, men han hängde ändå med fint på promenaden. Av någon underlig anledning plockade jag med mig stavarna ut idag, förmodligen för att jag borde använda dom mer än två gånger på ett år. Nu är jag uppe i tre gånger iallafall! Ingen av oss ville vara ute i regnet speciellt länge så vi drog samma runda som igår på 10 minuter kortare tid. 1,20h – förmodligen för att någon inte behövde bada i alla vattenpölar.

Det är tur att min mobil är vattentät när regnjackan inte är det!

Senare blev det gymet, lite med samma inställning som i onsdags – jag gör det nu så det blir klart. Var tvungen att vänta på squatstället en stund och rullade runt på lite utåtrotationer, chins och dips med höga ben under tiden som tjejen körde klart sitt (antar jag) crossfitpass. Sen var det ledigt vid både bänk och ställning när jag behövde dom. Kändes fint. Jag har förövrigt kommit på att det är lättare att få upp den där tunga skitstången (ja skit, inte skiv) om man fäster blicken högre upp än jag gjort innan. Sträva uppåt, uppåt, uppåt!!

Passet
Böj 70kg 5×5 (450kg inkl uppv)
Bänk 50kg 5×5 (kan eventuellt ha vart 6s, tappade bort mig lite i mitten) (320kg inkl uppv)
Rodd 50kg 5×5 (355kg inkl uppv)
Mage 80r + 1min (20x2r hjulet på knä, 20 sneda situps, 20 raka situps, 1 min planka)

Hemma körde jag chins enligt schemat för att nå upp till 30 i ett set:
6 6 4 5 5

Vägde in mig på 64,7kg imorse före promenaden. Bara 4,3 hårda kilon kvar alltså! ;P

Ny månad och dags för summering, jag tror dock inte att den här tiden riktigt stämmer för jag såg många tomma dagar i kalendern på funbeat. Jag skulle vilja påstå att jag iallafall promenerat varje dag, om så bara en timme, men att jag varit rätt dålig på att uppdatera dom dagarna. Nåväl, som följer!

Summering av träningstid MAJ
Total tid:  3463min / 2 dag 09:44:09
Antal pass:  51
Antal dagar: 27 (av 31 dagar)

Mot toppformen och helgen!

Kommentera

