Seg dag med pass B

Idag var det riktigt svårt att motivera träning. Jag kom inte upp ur sängen förrän 9, ungefär en timme efter tänkt tid. Det resulterade i en timmes promenad istället för närmre två. Skorpan var nöjd dock. Vi gick till fårhagen där han fick rejsa loss. Han frontlineades i söndags så det är inget annat än elakt att gå runt sjön när han ändå inte får bada. Har även hittat en avskavd bit av en trampdyna nu efter hagen och alltså blir det lugna inte så långa asfaltspromenader utan race så att han är hel till helgen. Men, i helgen ska det regna och jag börjar bli opepp på vandring i regn. Överväger att gå en tremilare på söndagen med lättare packning och åka in till stan för miljöträning och maratontitt på lördagen istället. Det blir isåfall buss till Handen och sen promenad från Handen (Rudans gård) till Huddinge station och därifrån hem, via Paradiset.

Det var måttligt svårmotiverat att ta sig iväg till gymet idag också. För första gången på länge. Hur som hellst lyckades jag lura mig med ”jag åker nu så är jag klar snabbare”. Det diffade en halvtimme mot ”normal tid” men det funkade och iväg var jag. Väl där rullade det på ordentligt. Ingenting kändes speciellt tungt men böjen börjar ta nu.

Passet
Böj 67,5kg 5×5 (427kg inkl uppv)
Axelpress 32,5kg 5×5 (212kg inkl uppv)
Marklyft 75kg 1×5 (515kg inkl uppv)

Avslutade med ett dropset
Axellyft åt sidorna från 5kg 20r till 25r utan vikt

Nu är det dags att chilla och käka innan det blir jobb. Och Linnea Henrikssons nya platta som livspepp.

Kommentera

