Vandringsplanering

Ja, som titeln säger är sommaren här och vandringsplaneringen är i full gång! Jag är ledig varannan helg och dom tänker jag utnyttja till max. Nu är det förvisso bara 4 veckor kvar till semestern, men ändå. Två 2dagars-vandringar hinner jag klämma in. Och sen har vi hela hösten på oss! Jag tänker mig etapp 1-5 och en del av 6 och sen 6:1 hem. Det blir ungefär 6 mil, det borde vi fixa på två dagar och med relativt lätt packning. 3 mil om dagen är väl ingen match? Om inte annat har vi inte speciellt långt hem eftersom det går längst östra Stockholm och hemåt. Egentligen hinner vi nog runt en 6-milare på en dag om vi startar tidigt och färdas lätt, men halva grejen är att tälta så det får bli en 2dags-tur.

Idag gick vi upp 8:30 och begav oss ut på promenad genom skogen till hagen, en kvarts spring i hagen och sen genom skogen och hem. Det blev 1,40h. Det är jämfört med förra veckan småkyligt i luften och inte riktigt lika fint på himlen, men det är skönt med lite variation i vädret. Hoppas bara att regnet håller sig borta i helgen! Vilket det förmodligen inte gör, enligt smhi, men vi hoppas in i det sista!

Mot toppformen med vandringslängtan!

PS, jag har träningsvärk i magen.

Kommentera

