Förmiddagspromenaden

Det blir viktigare och viktigare att komm upp tidigt för promenaderna. Dagarna är alldeles för varma för att göra annat än att vara stilla. Idag har vi 22 grader igen, och det låter inte mycket men med tanke på värmesmällen och att kroppen är så ovan med värmen blir det riktigt hett.

Morgonen inleddes med en promenad runt sjön, 7,5km på 90min. Allt annat är egentligen ohållbart på sommaren. Kalven blir varm och vill bada. Likaså jag, snart kan vi lägga in 30min simning i Gömmaren under morgontimmarna. Ska bara investera i en flytväst till Skorpan så han kan simma med över ordentligt.
Spenderade även idag en timme i solen. Klockat 30min framsida 30min baksida, av ren fåfänga. Kalven la sig i buskarna istället – han är smart.

Ikväll blir det tempolöpning a 6km i spåret. Det blir svalt lagom tills jag är hemma från jobbet. Och jobbet idag innebär rehabgym i 1,5 timmar, häng i skuggan med ljudbok, käk och sen mer ljudbok. Utlimat återhämtningsjobb!

image

image

Svettlackad efter en timme i solen.

Mot toppformen!

Kommentera

