Böj, press, mark – B

Det blir ingen löpning ikväll, det blev knappt ens en långpromenad idag (Skorpan gillart inte riktigt). Jag var så vansinnigt trött igår, körde hem från Dalarna, kom hem mitt i natten, sov för länge imorse (riktigt dåligt dessutom) och är riktigt seg idag. Vi var ute knappt en timme imorse, han borde ju vara trött efter helgen kan tyckas. Nåväl.

Tog mig iväg till gymet under kvällen iallafall.

Overhead squat warmup 20kg 2×5
Squat warmup 30kg 1×5 35kg 1×5 40kg 1×5
Squat 57,5kg 5×5
Press warmup 20kg 5×5
Axelpress 27,5kg 5×5
Marklyft warmup 45kg 1×5 50kg 1×5 60kg 1×5
Marklyft 65kg 1×5

Allt gick riktigt lätt idag, marklyften kändes som att lyfta fjädrar och squatsen satt där dom skulle. Pressen var väl lite svettig i sista setet, men det var inte överdrivet tungt.

Jag var på föreläsning idag, som jag skrev. ”En vanlig sjukgymnast med en ovanlig spetskompetens”. Killen har en cp-skada och pratade mycket om rehab och sjukgymnastik för cp-skadade, mycket om spasm och finmotorik. Det var en mycket intressant föreläsning och jag blev – åter igen – sugen på att bli sjukgymnast. Jäkla matte b! Men, jag har så svårt för att koncentrera mig och fokusera när någon står och pratar och pratar och pratar. När det dessutom är någon som det är ganska svårt att höra vad han säger och all koncentration läggs på att förstå tappar jag bort vad han sa i början av stycket och får inte ihop sammanhanget. Jag lyckades dock motivera mig själv att hålla kvar huvudet i föreläsningen och over all – mycket bra och intressant föreläsning!

Kommentera

