Böj, press, mark – B

Onsdagsmorgonen blev lite underlig. Jag vaknade klockan 6 helt utvilad men tyckte att det inte var en okej natts sömn så jag somnade om, och vaknade halv 9 istället – trött. Hur som begav vi oss iväg runt sjön på promenad. Mätte upp sträckan som visade sig vara 7,6km – då känns det lite mer okej att vi under en pyssel och godissök-tur tar nästan två timmar på oss. 1 och 50 gick vi på idag, bergigt och knalligt och inte alls speciellt mycket powerfart. Det blir ändå svettigt med all kuperad terräng.

Sen drog jag iväg till gymet. Idag stod pass B på schemat – knäböj, axelpress och marklyft. Värmde som vanligt upp inför squatsen med overhead squats på de lägre vikterna, för att få en mer helkroppsuppvärmning.

Overhead squat warmup 20kg 2×5 25kg 1×5
Squat warmup 30kg 1×5 35kg 1×5
Squat 52,5kg 5×5
Press warmup 20kg 5×5
Axelpress 25kg 5×5
Marklyft warmup 40kg 1×5 50kg 1×5 55kg 1×5
Marklyft 60kg 1×5

Ska försöka hålla mig lite lugn med träningen ett tag framöver och se om jag kan höja mina stats en del jämfört med sist. Jag tänker styrketräning i form av 5×5 3 dagar i veckan och löpningen milen sub 45 3-4 dagar i veckan. Plus hundpromenader. Jag är så jävla trött på kvällarna och det känns som att kroppen egentligen behöver mer vila än jag ger den. Vi testar och ser!

Ikväll blir det tempopass i spåret.

Nu ska jag se om elen är tillbaks i köket, eller om det blir en kall lunch idag.

Mot toppformen!

Kommentera

