Lugn förmiddag och bloddonation

Vad passar bättre en vilodag än att passa på att ta medmänskligt ansvar och lämna blod? Min första tur till blodbussen på några år,känns bra! Inte att jag tagit god tid på mig sen sist utan att jag slutligen fick tummen ur röven.

image

Egentligen är det inte ren vilodag, men det är lugn förmiddag med bara morgonpromenad och gymnastik först ikväll efter jobbet. Det får funkar som lugn dag helt enkelt. Om jag kompromissar får blodbussen kompromissa. Hur som vet dom ju knappast om det.

Nu blir det solbad på gräsmattan med blåbärssaft och frusna märgben, Moment 22 att läsa och ett brev att skriva.

image

Ses! Mot toppformen!

Kommentera

