Första cykelturen + styrketräning A

Sparkade igång mig själv vid 12 tiden. Tog med mig cykeloljan ut och kickade även igång cykeln. Halvkast tryck i däcken och halvrostig kedja, men jag tog ändå cykeln till byn för att pumpa både mig själv och däcken. Det känns larvigt och omotiverat att ta bilen när det 1 är fint väder och 2 tar 5 minuter längre tid att cykla och 3 är en helt okej uppvärmning och nervärmning och 4 jag har all tid i världen eftersom jag är ledig idag. Så cykeln fick det bli. Samlade ihop 6 km tur och retur och 23 minuter extra cardio. Skönt grej!

Körde igång med 5×5 programmet idag igen. När jag kör tyngdlyft så får jag ont i axlarna, förmodligen av nervädningen i frivändningen, jag måste lära mig att bara släppa vikten. Hur som, jag gillar 5×5 tänket och upplägget.

Värmde upp innan squatsen med overhead squats på 20kg 20kg 25kg och sen squats på 30kg 35kg. Samma uppvärm i bänk och rodd fast 20kh 20kg 20kg 25kg 30kg. Ja, jag har sänkt vikterna igen för att nöta igång kroppen och nöta utförande så jag kan komma upp på högre vikter före stagnering.

Dagens pass:
Böj 50kg 5×5
Bänk 40kg 5×5 (kändes larvigt och onödigt med 20kg mindre än sist)
Rodd 40kg 5×5

Nu lunch, sen långpromenad.

Mot toppformen!

Kommentera

