Gymnastik i ringarna i dörrposten

Idag var det ännu segare att komma upp. Somnade sent igår (1) och kunde inte förmå mig stiga upp halv 9 så jag ställde fram klockan till 9. Vi kom iväg på promenad vid 9.45 – jag hade bestämt att bege mig före 10. Samlade ihop 1.30h med lek i hagen. Har kommit fram till att varannan dag får bli skogspromenaden till hagen för att kalvungen ska få rusa ur sig, och varannan dag får bli en långpromenad.

Jobbade eftermiddag/kväll som vanligt och kom hem strax efter 9. Körde igång med ett gymnastikpass. Det tog 40 minuter ungefär. Jobbigt som tusan att behöva rodda om ringarna för höjd inför varje moment, men det ger å andra sidan lite mer paus = bra.

Passet blev som följer:

3 varv av
Back Lever tucked 15s + 5 Front Lever Rows – tuck
XR Planche 15s + 5 XR Pushups
Fron lever 15s + 5 German Hang Pull tucked

Plussade på med 5 chins och 15 armhävningar (maltese – med händerna vid slutet av bröstkorgen). Kändes riktigt bra. Skönt också att jag var uppkäftig nog för front lever rows istället för bara vanliga rodd med fötterna i backen. Tungt skare va!

Jag är lite sur redan ikväll för att jag missar ett gympass imorgon. Egentligen behöver jag inte missa det, men jag ska vara halva morgonen på vårdcentralen och sen måste jag hem och gå ut med Skorpan, för det hinner jag inte före. Och väl hemma kommer jag inte orka ta mig tillbaks till centrum för att gå till SATS. Istället får jag köra morgondagens gymnastik på förmiddagen, och springa på kvällen. Det lär väl räcka. Jag försöker intala mig att kroppen mår bra av vila inför jobbhelg.

Just det, körde lite formcheck av ryggen på förmiddagen.


Opumpad!

Nu – sova. Mot toppformen!

Kommentera

