Första dagen på nya schemat

Måndag och dags för gymet. Riktigt skönt. Jag tycker dock att de borde installera en till ställning för knäböj och liknande, för jag känner mig alltid i vägen och stressad när jag står där i 45 minuter och ockuperar. Nåväl, folk får göra annst helt enkelt.

Började med rotatorcuff utåtroteringar i kabel för hållningen och genomströmning i axlarna. En riktigt glömd övning. Sen körde jag på med bänk eftersom squatställningen var upptagen. Kändes riktigt bra, ökar med 5kg på max på fredag.

Ryck och stöt var riktigt riktigt intensivt. Inte speciellt tunga vikter efyersom jag tekniktränar de första veckorna. Men ändå tungt och intensivt. Smällde inte på fullt ut på frontböjen pga helgens löpning.

Ryck 20kg 3r 25kg 3tr 30kg 3r 35kg 3r 40kg 3r 35kg 3r
Stöt 20kg 3r3s 25kg 3r3s 30kg 3r3s 35kg 2r2s 40kg 2r 45kg 1r 40kg 1r
Knäböj fram 45kg 3r 50kg 3r 55kg 3r 50kg 3r
Bänk 20kg 3r 25kg 3r 30kg 3r 35kg 3r 40kg 3r 45kg 3r 50kg 3r 55kg 3r 60kg 2r 55kg 2r
+ Rotatorcuff utåtrotation

Under kvällen körde jag en lugn runda i spåret, två varv – 3,8km på hela 27min. Det om något är lugnt löp! Eero var med och gillade det!

Avslutade med två varv av:
2 Cast wall walks
3 Handstående pushups
2 Cast wall walks
5 XR Dips
2 Cast wall walks
7 XR Pushups

Det var lite kallt. Ska köpa en pullupstång och köra inne tillsvidare.

Kommentera

