Länge sen + ändring i schema

Det har varit mycket den senaste tiden, fokus har legat på andra håll än bloggen. Det blir så ibland. Jag har gått från samboende till ensamboende och har inte riktigt hunnit med kringliggande aktiviteter. Har mest tränat, städat, promenerat och jobbat. Den här veckan är det viktvila inför helgens halvmara med pappa. Kungsholmen runt för att vara exakt. Sprang två mil förra veckan och insåg väl ungefär efteråt när jag kastade upp hela dagens intag att min kropp nog inte är riktigt designad för distanser över 1,5 mil. Så från och med efter lördag kommer jag fokusera på att minimera tiden på milen och fokusera mer på sprint och terränglöpning. Det känns bra.

Lägger även isolationsträningen på hyllan. Jag har inget behov av den träningen egentligen. Jag byter till tyngdlyftning med flerledsövningar, tunga och få repetitioner, samt kör WODsen från Gymnasticbodies.com. Mycket för att jag inte vill spendera timmar på gymmet på dagarna när det är så fint sommarväder i luften. Jag sol- och naturdyrkar istället. GyWodsen kommer köras på utegymmet jag bor granne med, så även sprinten. Allt sker utomhus förutom 3 timmar i veckan som är tyngdlyftningen. Alltså kan Skorpan vara med mig ute och springa, hänga, titta, vara med. Det blir bra. Funderar på att byta från SATS till ett 24h gym istället, det funkar bättre med mina arbetstider. Jag vill vara ute på dagarna och träna efter jobbet på kvällarna utan att stressa ihjäl mig. Mitt nya schema:

Träning som varit sen senaste inlägget:

Tisdag 24 april: Bröst 30 min + 90 min promenad
Onsdag 25 april: Axlar o crossfit 45 min + 105 min promenad
Fredag 27 april: Tyngdlyftning 60 min

Tisdag 1 maj: 2 km löpning + 18 dips, 10 chins (6 kippade), 5/5 SLS, 10s hängande L-sit
Onsdag 2 maj: 120 min promenad
Torsdag 3 maj: 120 min promenad

Kommentera

