Ben och crossfit

Kvällens pass var tungt. Jag fullkomligt älskar crossfit. Jag kan inte påstå att jag är speciellt snabb eller knappt ens i form för WODsen som läggs ut på Crossfit Nordic. Men jag kämpar på som fan. Det är tungt men jag kämpar på. Det känns bra i kroppen – både positivt och negativt. Dels är det skönt att känna att det tar och att jag utvecklas. Det är stor skillnad från första passen. Dels känns det lite sorgligt att alla dessa år av träning bara gett en muskelmassa men inget vidare flås, uthållighet, flexibilitet eller balans. Det kan man väl förvisso inte räkna med när man kör isolerat, men ändå. Det känns riktigt neat att kroppen utvecklad.

Crossfit
5 rundor av:
5 Hängstyrkefrivändning (40kg)
4 Chest To Bar pull-ups (med tummar inåt)
3 Burpees
4 Frivändningsdrag/clean high pull (minst till bröstbenet) (40kg)
3 Chest To Bar pull-ups (med tummar utåt)
10 Tuckjump

Ben
Leg extension 3×20 27,5kg 21r 25kgx2
Leg curl 3×10 25kg
Benpress 2×15 90kg 85kg
Overhead squat 5×5 30kg

Bytte ut Squatsen mot overhead squats för att träna upp mer balans i utförandet, träna mer balans och over all kroppsstyrka samt värma inför crossfiten.

I söndags blev det långpass, det sista inför halvmaran. 2 mil på cirkus två timmar. Det kändes bra hela vägen runt. Efteråt kändes det riktigt illa. Min kropp är inte gjord för långdistans. Efter halvmaran läggs fokus på snabb kortdistans istället. Max en mil. Den tiden ska tryckas ner i gruset.

Kommentera

