14 set bröst och terränglöpning

Dagen startades med lite geocaching. 2,5 timmar i skogen runt sjön. Skönt! Sen drog jag på mig mina 3mm och tänkte att jo, det är ju barmark nu! Tänkte dock inte på hur förbannat blött det är i skogen när snön smälter. Tuggade på i leran och förbannade att jag tog 3mm-pjuxen och inte dinosaurieskorna som ändå är vattentäta. Strax ur skogen hoppade jag fram på rötter med lätta steg och lyckades halka. Som tur var hade jag de låga skorna. Det knakade rätt fint i fotleden men jag kunde fortsätta springa, och såhär på kvällen känner jag ingenting. Det var som upplagd för att slita av ett ledband – been there done that. Hade jag haft dinosaurieskorna hade jag förmodligen inte kunnat springa halvmaran om 3 veckor.

45 minuter skog inkl uppvärmning. 6-7km.

Kvällen blev bröstpass och roddintervaller. Skönt! Skulle egentligen ha gjort fem men var loj efter ett ordentligt draåthelvete-pass och dom började städa ihop löpbanden. Stressad som alltid. Nästa gång blir det fler!

Bröst
Bänkpress 5×5 50kg
Sned bänk i smith 3×10 36,5kg 34kgx2
Hantelpress 3×10 20kg 18kgx2
Flyes i maskin 3×15 22,5kg

Roddintervaller 300m x3
01:10:3   
01:08:3   
01:11:2 

Kommentera

