19 set armar och crossfit WOD

Idag gjorde jag mitt yttersta för att förtjäna helgens träningsvila. Jag hade velat förtjäna ledigt från jobbet och sprungit i helgen, men är det jobbhelg så är det! Kosingen måste rulla in.

Så, idag blev det 19 set armar.

Skivstågscurl 5×5 30kgx1 25kgx4
Hammercurl 5×10 7kgx3 6kgx2
French press 5×5 30kgx1 25kgx2
Pushdowns 4×10 22kgx1 21kgx3

Avslutade med en fin crossfit wod, det var löpning med och jag orkade inte trava mellan löpband och gym så jag gjorde om den till extra hopprep istället.

WOD – 13:11min
100 Single-unders (hopprep)
10 Hängande raka benlyft
15 Burpee-pull-up
30 Knäböj + 16kg kb
100 Single-unders
10 Hängande raka benlyft
15 Burpee-pull-up
30 Knäböj + 16kg kb
100 Singel-unders

På måndag är jag ledig och kör benpass. Funderar på att testa någon av tjejpassen. Jag är sugen på Barbara:

20 Pull-ups
30 Push-ups
40 Sit-ups
50 Squats

Rest precisely three minutes between each round.

5 rounds, time each round

Ja, så får det bli!

Kommentera

