Armar + Gy WOD

Fredagsförmiddagen var inte riktigt som vanligt då jag hade ett möte inbokat som rörde till mina vanliga rutiner. Det blev ingen morgonpromenaf. Men däremot en påbörjad punkt i livet.

Drog iväg och tränade samma tid som vanligt, körde igenom armar med tung lågrep och lättare högrep. Höjde allt, med så lite som en rep i pushdowns och ett kilo i första setet hammercurls, men ändå en eftersträvad höjning. Körde lite för lågt och lätt på stången på den tunga lågreppen, men kände ändå att som första inkänningspass fick det vara okej. Eftersom mitt mål är att kunna öka varje pass är det dumt att vara FÖR viktkåt i början, då stagnerar det för snabbt vilket inte är så bra för motivationen. Passet kändes i vilket fall stabilt och skönt genomkört.

Som följer:
Skivstångscurl 5×5
Hammercurl 5×10
French press 5×5 (inlagd som liggande tricepspress i appen för snabb statistik)
Pushdowns 4×10
Bench dips 4×10

Skulle ha kört en hård cross efter, men skivstången blev snöppligt tagen av en dam precis innan så jag fick nöja mig med att köra dagens GyWOD istället, vilket efteråt kändes som ett bra val då jag var helslut efter allt rephoppande. Har uppfattat det som att det läggs ut 4 WOD i veckan. Under onsdagen blir det alltså cross eller någon gammal GyWOD. Är egentligen mer sugen på gymnastisk styrka än cross, men den som lever får se vad det blir.

Dagens GyWOD:
4 rounds of
60 sec Jump Rope + 5 Depth Jumps
60 sec Jump Rope + 10 Box Jumps
60 sec Jump Rope + 15 Squat Jumps
1-2min rest between rounds

Finish the workout with 2×60 seconds of Seated Toe Point Stretch.

Blev egentligen för låga Depth jumps och Box jumps, men vafan. Bättre början än inget. Man ska inte ta sig vatten över huvudet direkt.

Nu ska jag beställa trevliga kosttillskott.

Kommentera

