Ryggpass + Gymnastisk WOD

Det är tur att jag är ledig imorgon för träningsvärken i ryggen kommer nog inte vara nådig. Fick upp en härlig pump med långsamma rörelser och en sekunds kontraktion i toppläget. Grym muskelkontakt i latsdragen! Det kändes som att musklerna skulle gå av. Urskönt! (Latsdragvikterna är uppdelade i två viktsidor. Alltså 13+13kg)

Skulle ha kört viktkåt skivstångsrodd med det var upptaget både före och efter att jag började med isolationsövningarna så jag körde halvlågt med högrep istället. Får funka.

Dagens WOD blev från gymnastic bodies istället för crossfit. Crossfiten var tråkig och jag behövde pepp. Det kommer upp en gy wod varannan dag ungefär så dom dagarna det kommer kör jag gy, dagar det inte kommer upp kör jag cross. Det blir en fin kombination.

GY WOD
3 set of
1 Embedded BL 15s + 5 Tempo XR Bulgarian Row
1 Embedded PL 15s + 5 Tempo XR Bulgarian Pushups
1 Embedded FL 15s + 5 Tempo HLL

Finish the workout with 10 Bridge Wall Walks

Tempo: Use a tempo of 434 for the basic strength sets. For the XR Bulgarian Rows, this equates to a 4 second ascent, followed by a 3 second pause at the top, then a 4 second descent.

Kom fram till efteråt att jag borde ha kört plankan som FL och omvänd planka som BL eftersom jag inte fixar de hängande i 15s än. Det blev mest något lojt häng. Men resten var ju lovande jobbigt!

Ser fram emot morgondagens crossfit, det ser lovligt jobbigt ut!

image

Kommentera

