Axlar och WOD

Hemma efter gymmet och jag vill fortfarande kräkas. Crossfiten är fasiken inte att leka med. Det bränner lite överallt.

Började dagen med 1.50h promenad i skogen i vanlig ordning. Käkade frulle och drog iväg till gymmet. Axlar och crossfit WOD stod på schemat.

Axlar
Axelpress 5×5
Omvända flyes 3×15
Sidolyft 3×20
Höga drag 3×15
Shrugs 2×15

WOD – 05:52min
På tid, 4 varv av:
10m Utfallsgång med vikt ovanför huvudet (10kg)
10 Knäböjshopp
10 Hollow rock
20 Mountain climbers

Hade egentligen tänkt köra utfallsgången med 20kg men eftersom jag bränt axlar en halvtimme innan kändes det stabilare med 10kg. Utfallsgången var inte så jobbig. Inne på sista varvet var jag lite vinglig. Knäböjshoppen var inga problem alls. Det som brände mest var hollow rock, speciellt de fem sista. Mountainclimbers var egentligen inte jobbiga heller, men sista varvet var riktigt segt. Huvudvärken brände ordentligt av att jag spände mig så. Slutade iallafall på 05:52min vilket kändes helt okej!

Nu är det dags för vila och käk innan en kväll på jobbet.

image

Kommentera

